Arama Motoru Pazarlaması Nedir ve Nasıl Çalışır?

Arama Motoru Pazarlaması Nedir ve Nasıl Çalışır?

Tüm çevrimiçi deneyimlerin %93’ünün bir arama motoruyla başladığını biliyor muydunuz ? Bu, işletmenizi internette pazarlamak istiyorsanız, Google üzerinden pazarlama yaparak kullanıcıların büyük çoğunluğuna ulaşabilirsiniz.

Bu nedenle, arama motoru pazarlaması (SEM), dijital pazarlamacılar ve çevrimiçi işletmeler arasında yaygın bir reklam stratejisidir. Henüz kullanmıyorsanız, rakiplerinizin olma ihtimali yüksektir. Bu yüzden devam etmek istiyorsanız uygulamayı düşünün.

Ancak arama motoru pazarlaması nedir ve nasıl çalışır? Öğrenmek için okumaya devam edin. Ardından, SEM hizmetlerimiz için 100’den fazla müşteri referansına sahip SEM ajansı olan MAT Manhattan Agency Türkiye ile ortaklık kurmayı düşünün . Hemen başlamak için 532-730-4613 numaralı telefondan bizi arayın veya çevrimiçi olarak bizimle iletişime geçin!

Arama motoru pazarlaması nedir?

Arama motoru pazarlamasının (SEM – Search Engine Marketing)  ilk, daha geniş tanımı, kulağa nasıl geliyorsa, bir arama motoru aracılığıyla gerçekleşen herhangi bir pazarlamadır.

Bu tanım daha önce iki pazarlama stratejisini içeriyordu: Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve tıklama başına ödeme (PPC – Pay Per Click) reklamcılığı . SEO, site sayfalarının Google’da organik sonuçlarda görünecek şekilde optimizasyonunu ifade ederken, PPC, organik sıralamaların üzerinde görünen ücretli reklamları ifade eder.

Hem SEO hem de PPC’nin önceki tanıma dahil olmasına rağmen, SEM’in anlamı daha son yıllarda değişti. Bugün, öncelikle ücretli arama reklamcılığına atıfta bulunurken, SEO ayrı bir strateji olarak kabul edilir .

SEM hakkında konuştuğumuzda, o zaman ücretli reklamlardan bahsediyoruz. Bu reklamlar, Google arama sonucu sayfalarının en üstünde görünür ve üst köşedeki “Reklam” etiketi dışında organik sonuçlara benzer.

Arama motoru pazarlaması nasıl çalışır?

Arama motoru pazarlamacılığı ile ne demek istediğimizi tanımladığımıza göre, artık SEM’ in nasıl çalıştığı ve neleri başardığı hakkında konuşmanın zamanı geldi.

Ücretli arama ağı reklamlarını nasıl oluşturabilirsiniz?

SEM, genellikle, Google Ads aracılığıyla başlatabileceğiniz tıklama başına ödeme reklamları biçimini alır . Diğer platformlar, diğer sitelerdeki PPC reklamlarını destekler, ancak Google Ads, Google’ın ne kadar trafik aldığından dolayı en önemli olanıdır ve bu nedenle odak noktamız orada olacaktır.

Google Ads‘de, kullanıcıların tıkladıklarında ulaşabilecekleri açılış sayfalarının yanı sıra arama sonuçlarının en üstünde görünecek reklamlar oluşturabilirsiniz . Ancak, reklam oluşturma sürecine fazla girmeden önce , reklamlarınızın hangi aramalarda görüneceğini belirlemelisiniz.

PPC teklifi nasıl çalışır?

Reklamlarınızın aramada nerede görüneceğini (veya hiç görünüp görünmeyeceklerini) belirleme yönteminiz , pazarladığınız şeyle alakalı belirli anahtar kelimelere teklif vermektir. Birisi bir anahtar kelime aradığında, Google aşağıdakilere dayalı olarak reklamlar görüntüler:

  • Teklif tutarı (bir şirketin anahtar kelimeye ne kadar teklif verdiği)
  • Kalite Puanı (Google’ın bir reklamın genel kalitesine ilişkin değerlendirmesi)

Bir ile optimum teklif verme stratejisine ve iyi tasarlanmış reklamlar, reklamlarınız ürün veya hizmet için en ihtiyacı var kesin seyirci önünde arama sonuçlarının üst kısmında görünebilir.

En iyi yanı, reklamlarınız için yalnızca insanlar tıkladığında ödeme yapmanız ve PPC’yi iyi yürütüldüğünde oldukça uygun maliyetli bir strateji haline getirmenizdir.

Related Posts---

Leave A Reply---

Back to top