Dijital Pazarlama Türleri

Dijital Pazarlama Türleri

Bir işletmenin ürünlerini ve hizmetlerini nasıl tanıtabileceğine ve müşterilerle nasıl etkileşime geçebileceğine ilişkin çeşitli dijital pazarlama türleri mevcuttur.

9114870032_2caa40f6e2_h

Sosyal Medya Pazarlama (SMM)

Ortalama olarak, insanlar sosyal medyada günde yaklaşık 2 saat 22 dakika harcıyor. Kullanıcı başına en fazla sekiz farklı hesap vardır. 5,11 milyar akıllı telefon kullanıcısının 3,26 milyarının sosyal medya hesabı var.

Markaların hedef kitlelerinin kullandığı sosyal ağlarda yer alması önemlidir. Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat vs, birden fazla pazarlama aracı sağlar ve tam teşekküllü dijital pazarlama platformlarıdır. Bu platformlarda şirketler ücretli hedefli reklamlar yayınlar, müşteri tabanlarını genişletir, müşterilerle etkileşime girer, onlardan geri bildirim alır, incelemelerle çalışır ve araştırma ve anketler yürütür. Bu dijital pazarlama aracını etkin bir şekilde kullanan şirketler rekabet gücünü koruyor.

Influencer Marketing

Markalar, ünlüler, blog yazarları ve alanlarında uzman olarak kabul edilen ve benzer değerleri paylaşan kişilerle ortaklık kurabilir. Şirketler bu şekilde etkileyicilerin takipçilerini cezbeder.

E-posta pazarlama

Tüketicilerin yaklaşık %60’ı, e-postanın satın alma kararlarında önemli bir rol oynadığını iddia ediyor. E-posta pazarlaması (email marketing), kuruluşların müşterilere satın alma geçmişine veya marka etkileşimlerine dayalı kişiselleştirilmiş teklifler göndermesine olanak tanır. Ayrıca, bir markanın haber bültenlerine abone olan kullanıcılar daha sadıktır, bu nedenle, örneğin yeni ürünler piyasaya sürüldüğünde, araştırmaya katılmaya davet edilebilirler.

İçerik pazarlama

Dijital Pazarlama ekipleri, önemli marka mesajlarının iletildiği içerik pazarlama (content marketing) blog gönderileri, sosyal medya gönderileri vs. oluşturur. İçerik, tüketicilere marka ile etkileşimlerinin tüm aşamalarında eşlik eder:

  • Bilgi veya farkındalık aşaması – tüketici ürünü ilk kez öğrenir,
  • İlgi aşaması – tüketici ürün hakkında bilgi arar, yorumları okur ve videoları izler,
  • Karar verme aşaması – tüketici ürünü rakiplerinin ürünleriyle karşılaştırır ve teslimat ve ödeme koşullarını öğrenir,
  • Alıkoyma aşaması – tüketici zaten bir satın alma işlemi gerçekleştirmiştir ve ürünü kullanmaktadır; onları tekrar dönmeye teşvik etmek gerekir.

İçeriğin özellikleri, diğer şeylerin yanı sıra, müşterilerin hangi aşamada olduğuna bağlıdır.

SEO pazarlama

Web sitelerinin SEO veya arama motoru optimizasyonu (search engine optimization), içeriği arama motorlarının kolayca bulabileceği bir forma getirmek anlamına gelir. SEO, bir web sitesinin arama motorlarına görünürlüğünü artırmak için çeşitli araçlar kullanır. Örneğin, anahtar kelimeler.

Tıklama başına ödeme (PPC) pazarlama

Bir marka, internette yayınlanan afişlerine ve reklamlarına yapılan tıklamalar için ödeme yapar ve böylece web sitesi için trafik satın alır. Arama Motoru ve Sosyal Medya Reklamı olabilirler. (PPC pay per click)

Affiliate Marketing

Bir marka başka bir işletmeyle ortak olur. Örneğin, başka bir şirketin radyo podcast’ine reklam yerleştirir ve promosyon kodlarını duyurur. Ancak iki şirketin değerleri birbiriyle çelişmemelidir.

Yukarıdakiler dijital pazarlama türlerinden sadece birkaçıdır. Gerçek uygulamada, bunlardan çok daha fazlası vardır ve farklı görevler için farklı araçlar uygundur. Hızla değişen teknolojilere uyum sağlamakta ve dijital varlığınız için en iyi stratejiyi seçmekte zorlanıyorsanız, dijital pazarlama platformları imdadınıza yetişecektir.

Related Posts---

Leave A Reply---

Back to top