Müşteri Edinme Maliyeti

Müşteri Edinme Maliyeti

Müşteri edinme maliyeti

Bir e-ticaret web sitesinin sürdürülebilirliğine etki sağlayacak kilit rol oynayan müşteri edinme maliyeti' dir. Farklı kaynaklarda bu kavramla edinme maliyeti ya da edinme başına maliyet olarak da karşılaşabilirsiniz. Cac Customer Acquisition Cost Manhattan Agency Türkiye tarafından neden bu kadar önemli olduğunu anlatacağız.

Müşteri edinme maliyeti nedir

İşletmeler yeni müşteri kazanmayı hedeflediklerinde bu araştırmalara ne kadar ve nasıl pay ayıracakları fikrini kayıt altında tutarlar. Müşteri edinme maliyeti potansiyel müşteriler ile ilgili bütün harcamaları; araştırma, reklam ve teşvikleri içerir. Peki Müşteri edinme maliyeti nedir. Bir işletmeye müşteri sağlamak için gerekli maliyettir.

Google Adwords kampanyasında 2000 TL’lik bir reklam bütçesi ile bir çalışma yaptınız. Bu kampanya sonrasında sitenizden 80 kişi alışveriş yaptı ise, bu çalışmanın müşteri edinme maliyeti 2000 TL / 80 kişi = 25 TL’ dir.

Yeni Müşteri Edinme Maliyeti Nedir

Sektörünüzdeki gelişmeler ve rakiplerinizin yeni müşteri edinme çabaları karşısında, maliyetlerinizin artmasına neden olur. Bir sektörde rekabet ortamı ne kadar fazla ise bununla doğru orantıda müşteri edinme maliyetleri de otomatik artış gösterir. Yapılan Pazar araştırmalarına göre; yeni müşteri edinme maliyeti, mevcut müşterimizi elde tutmak için harcamalarımızın 5 ila 10 katı arasında değişmektedir. Elde ki müşterilerimize hizmet veya ürün satmamız bize daha az maliyete sebep olsa da, şirketimizin büyümesi için yeni müşterilere yönelmeniz ve o müşterileri kazanmamız gerekmektedir.

Yeni müşteri edinme maliyeti rekabetin giderek arttığı piyasalarda işletmeler yeni müşteriler elde etmek için; çeşitli promosyonlar, kampanyalar, reklamlar, tanıtımlar yapıp, onların dikkatini kendilerine çevirerek bünyelerine katmaya çalışırlar. Tabi tüm bu işlemler bir maliyeti gerektirir. Bu giderlerin toplamı, edinilen müşteri sayısına bölünerek müşteri edinme maliyeti oluşturur.

İdeal müşteri edinme maliyeti çalışması yaparken de mevcut müşterilerinizi elde tutmanın maliyeti her zaman yeni müşteriler kazanmaktan daha uygun olacaktır. Bu sebeple yeni müşterilere ulaşmak için çabalarken mevcut müşterilerinizi de aklınızdan çıkarmamanızı tavsiye ediyoruz.

İdeal müşteri edinme maliyeti nedir

Müşteri edinme maliyeti sektörünüzdeki rekabet durumunu gösterir. Yüksek rekabet düzeyinin olduğu sektörlerde ise edinme maliyetleri de yükselmektedir. Manhattan Agency Türkiye’ nin işletmeniz için optimum seviyeyi bulması önemlidir.

İşletmenizin İdeal müşteri edinme maliyeti nedir için cevabı, zaten müşterinin size sağlayacağı değere eşit ya da bundan yüksek bir seviyede ise büyük bir hızla uçuruma doğru gitmenizin göstergesidir. Bunu fark edersiniz. Diğer taraftan da müşteri edinme maliyetinizin çok düşük olması da ayrı bir problem teşkil etmektedir.

Müşteri edinme maliyetinizin çok düşük olması, daha fazla yatırım ve daha aktif bir pazarlama stratejisi ile çok daha hızlı büyüyebileceğiniz anlamını taşımaktadır. Bu da oransal olarak karlılığınızı azaltsa bile çok daha büyük bir kar elde edebileceğiniz anlamına geliyor. Siz biraz daha agresif bir tutum izlemeye başladığınızda da zaten edinme başına maliyetiniz ideal seviyelere doğru yeniden yükselecektir.

Bir e-ticaret web sitesinin sürdürülebilirliğine etki sağlayacak kilit rol oynayan Müşteri Edinme Maliyeti' dir. İşletmeler yeni müşteri kazanmayı hedeflediklerinde bu araştırmalara ne kadar ve nasıl pay ayıracakları fikrini kayıt altında tutarlar.


Müşteri edinme maliyeti potansiyel müşteriler ile ilgili bütün harcamaları; araştırma, reklam ve teşvikleri içerir. Peki Müşteri edinme maliyeti nedir. Bir işletmeye müşteri sağlamak için gerekli maliyettir.

Performans Pazarlama,
Pazar Araştırması, Rakip Analizi
Hedef Kitlenize Ulaşarak, Stratejinizi hayata geçiriyoruz.

Her şey ölçülmeli, optimize edilmeli ve fırsatları arttırılmalıdır. Dijital pazarlama çalışmalarınızın veri analizlerini kullanarak hemen hemen tümünde yatırım getirinizi ölçebiliriz. Unutmayın! Ölçemezseniz, yönetemezsiniz

0532 730 46 13

[recaptcha]

Bize Katkıda Bulunanlar

Manhattan Agency Türkiye Dijital Ajans, iş dünyasındaki otoriter markalardan bazıları ile aynı zamanda birçok heyecan verici dijital pazarlama teknolojilerini
yakından takip etmekte, bilgi almakta, AR-GE ile de geliştirmektedir.

Global Rekabet Ortamında
Sektörünüzdeki Rakipleriniz İle
Web Sitenizi GOOGLE Arama Motorunda
İlk sayfa hedefi ile Marka, Ürün
ve Hizmetlerinizin Bulunabilirliğini Sağlarız.


home_jet_counter_2
27

Sektör / Pazar

home_jet_counter_1
132

Müşteri

75 K

Dijital Pazarlama

Google Adwords İş Ortağı

Dijital reklamlarınızı yönetme konusunda yardıma mı ihtiyacınız var? Dijital reklamcılık alanında faaliyet gösteren ve Google tarafından eğitilip sertifika verilmiş profesyoneller, pazarlamacı ve uzmanlardan kurulu Manhattan Agency Türkiye Dijital Ajans ile çalışın!